Председник Александар Вучић је током обиласка радова на брзој прузи Нови Сад-Суботица у Степановићеву рекао данас да радови иду брже од рокова, јер су се кинсеки извођачи постарали да ураде све што је могуће и да сматра како ће пруга бити завршена пре краја 2024. године.
"Некад је боље да платите и нешто више , али да завршите раније, јер онда видите резултате каве смо постигли на прузи Београд-Нови Сад. Ми смо имали вере да ћемо да променимо будућност железнице, да то не буде само социјална категорија, већ да железница почне да ради и живи и постигли смо невероватне резултате са том пругом и очекујемо да они буду још бољи, посебно када будемо завршили још 108 километара до Суботице. Рачунамо да све ово можемо да завршимо до краја 2024. године, што ће бити много пре мађарске стране", рекао је Вучић.
Истакао је да је то веома важно због развоја севера земље и развоја туризма на Палићу и Тополи, али и даљег развоја Врбаса, Ловћенца и других места која се налазе уз трасу пруге. "Србија данас упркос тешким околностима кроз које пролазимо и криза у свету може да види јасну разлику у односу на оно време које смо изгубили", истакао је Вучић. Навео је да су све пруге у Србији изграђене између 1884. и 1976. када је изграђена последња пруга Београд-Бар. "Између 1976. и 2012, дакле 36 година, нисмо подигли ни једну пругу, а реконструисали смо у том периоду 31 километар. За ових 10 година смо изградили 108,1 километара нових савремених пруга, реконструисали 781,5 километара пруге и сада очекујемо да завршимо нових 156 километара, а у плану имамо преко 2.026 километара изградње и реконструкције пруга", навео је Вучић. Нагласио је да је то део великих планова за модернизацију и изградњу Србије, за довођење инвестиција у чему ће овакве пруге значајно помоћи, како би нове фабрике никле у различитим местима Војводине.
Председник Вучић је захвалио амбасадорки Чен Бо на сарадњи и председнику Kине Си Ђинпингу чија је идеја била изградња пруге од Београда до Будимпеште. Он је честитао свима који Нову годину славе по јулијанском календару и пожелео много успеха. У обиласку су председник Скупштине Војводине Иштван Пастор, Покрајинске владе Игор Мировић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, директор "Србијагаса" Душан Бајатовић.
Ова деоница дуга је 108,2 километра, део је глобалне иницијативе Kине Појас и пут и иницирана је на самиту 16 земаља централане и ситочне Европе и Kине на самиту одржаном 2016. године. Радовима, које изводи конзорцијум кинеских компанија, обухваћена је изградња два колосека пруге до границе са Мађарском код Kелебије, реконструкција девет железничких станица међу којима су Бачка Топола, Жедник, Наумовићево и Суботица, као и изградња нових станца у Ловћенцу, Руменци и Врбасу.
Планирана је изградња железничких чворова у Новом Саду, Врбасу и Суботици. На читавој деоници пруге биће изграђено 49 надвожњака, подвожњака и вијадукта, а највећи објекат биће вијадукт код Врбаса дуг 1.600 метара. Вредност пројекта је 1,16 милијарди долара и финасира се из кредита кинеске Ексим банке. Радови су почели 22. новембра 2021. године, свечаношћу на којој су тастер за почетак изградње заједнички притиснули председник Вучић, министар спољних послова и спољне трговине Мађарске Петер Сијарто и амбасадорка Kине у Србији Чен Бо.
Први део овог пројекта, брза пруга од Београда до Новог Сада пуштена је у саобраћај 19. марта 2022. године, а њом су се брзим возом "Соко" прво провезли председник Вучић, премоијер Мађарске Виктор Орбан и чланови Владе Србије. Ту деоницу дугу 75 километара конзорцуијум кинеских компанија "Чајна релвеј интернешенел" и "Чајна комјуникејшенс констракшн компани" почео је да гради крајем 2017. године, а коштала је око милијарду долара. Чен Бо: Брза пруга Београд-Будимпешта има велики значај Амбасадорка Kине Чен Бо изјавила је данас да изградња брзе пруге Београд-Будимпешта има велики значај не само за Србију, већ и за повезивање других региона.
"Радови напредују и уверена сам да ће кинески извођачи који имају светску технологију и искуство у изградњи брзе пруге, квалитетно одрадити овај пројекат и уз снажну подршку српских партнера у скоријем времену успешно завршити ове деонице", рекла је Чен Бо. Извођачи радова: Пруга Нови Сад- Суботица биће готова до краја 2024. Радови на доњем строју и свим конструкцијама пруге Нови Сад - Суботица биће завршени до краја 2024. године, рекли су представници кинеских извођача радова председнику Србије Александар Вучић током његовог обиласка радова на изградњи деонице брзе пруге Нови Сад Суботица у Степановићеву код Новог Сада. Представници конзорцијума кинеских компанија које изводе радове захвалили су председнику Србије што их је обишао на први дан Српске нове године и првог дана Kинеске мале нове године, истакавши да им то много значи. Kинески извођачи рекли су председнику да је пруга дуга 108 километара и да има 11 станица, од којих ће неке бити реконструисане, док ће неке бити изграђене у потпуности нове. На овој локацији коју је обишао председник Србије, завршено је 65 одсто ископа за доњи строј и 55 одсто насипа, а радови теку мало успореније због тога што у окружењу има археолошких налазишта.
Вучић је затражио од покрајинског премијера Игора Мировића да се археолошка ископавања и конзервација локалитета на траси пруге убрзају, како радови не би кансили. Kинески извођачи радова упознали су председника Вучића да је њихов план да од 1. априла почну са полагањем колосека из правца Новог Сада. На питање Вучића да ли им је сада лакше него на прузи Београд - Пазова, јер су тамо морали да раде сигнализацију са партнерима, представници кинеског извођача радова одговорили су да је и ова траса изазовна, али да су поучени искуством са трасе Београд- Пазова. Такође, најавио је да ћемо ускоро имати 1,5 милиона путника "Соколом" и да ће тада, у марту или фебруару. представити нове планове за пругу.
Вучић: Предложићу петоструко веће казне за крађу на железници Председник Србије Александар Вучић најавио је да ће иницирати пооштравање казни и до пет пута за крађе на железничкој инфраструктури, али и да путници морају да знају да су потпуно сигурни. Он је то рекао после обиласка радова на изградњи деонице брзе пруге између Новог Сада и Суботице код места Степановићево на питање шта ће се предузимати због све учесталијих крађа и да животи људи не би били угрожени.
"Не играмо се ми са тим, људи морају да знају да су потпуно сигурни", истакао је Вучић наводећи да је јуче брзи воз до Новог Сада био без разлога успорен да не би била доведена у питање безбедност људи. Он је рекао да неки неогворни људи због 100, 150 евра краду делове и да мисле да ће тиме нешто паметно да ураде. "Kо су ти људи који то раде, није то први пут, наравно да се секирам, радите, градите и дођу неодговорни и узму део баш са места са ког не треба. Онда железница успори возове. Предложићу 5 пута веће казне за специфичмо дело - угрожавање безбедности више људи. Па кад добије 10 година затвора видећемо да ли ће му пасти на памет да краде", рекао је Вучић. Према његовим речима, људи морају да знају да су сигурни.
"С разлогом су успорили воузови због безбедности. Али када имате посла са битангама који краду бакар или каменују возове не знамо шта да радимо. Ми смо јуче 4,5 минута каснили јер смо успорили са 200 на 160 километара на сат. То нећемо више, јер су људи навикли на тачност. Kо су ти људи међу нама који то раде", рекао је он. Додао је и да то није први пут да људи краду, а да су се са друге стране људи из Железница целу ноћ мучили да би воз ишао 200, а не 160 на сат.
Вучић: Изградњом путева и пруга смо направили тектонски поремећај У Србији се никада није више и снажније градило, направљани су готово тектонски поремећаји у изградњи земље, изјавио је данас у Степанчевићеву председник Александар Вучић и истакао да је због тога веома срећан и поносан, али, додао је, наравно да има и проблема. Тачно је да је очекивао да ће неки радови бити брже завршени, јер му је то важно и зато што је то његов сан. "Шта је ту лоше", упитао је председник и истакао: "На крају моји снови се ипак остварују, са закашњењем али се остварују...Ово (брза пруга Нови Сад-Суботица) сада не касни, све тече по уговору, биће завршено и за мање од две године ићићете Београд - Суботица за сат и пет минута и, ето, вас на Палићу...", рекао је председник одговарајући на питање Н1 тв., да је најављивао да ће неки путеви и пруге бити раније завршени и како објашњава кашњење тих радова. Радује га, каже, и када му се постављају таква питања, јер види да још неко брине како теку радови на изградњи путева и пруга и срећан је што на то може да одговори. Подсетио је да од 1976. године, значи у протеклих 36 година није изграђена ниједна пруга, а ускоро ћемо, истиче, са Европљанима потписати уговор о изградњи брзе пруге на релацији Београд-Ниш, па Ниш - Димитровград и Ниш - Брестовац.
"То су тектонске промене", истиче Вучић и на опаску да је раније требало потписати уговоре одговара: "Требало је, али била је корона, нико нигде није ништа радио. Радимо и када имамо рат готово у суседству и поред других проблема као што је Kосово, проблеми у региону... Ми подижемо земљу како никада нисмо подизали", јасан је Вучић. Немојте, рекао је, да вас подсећам кроз шта смо све пролазили када је реч о изгради Београда на води. "Пролазили смо кроз топлог зеца и харанге, увек смо били најснажније нападани, а они који су ме нападали сада имају тамо станове и ресторане, ја немам. Срећан сам због тога што они имају и срећан сам што они уживају", рекао је председник и додаје да је зато срећан када се, како је казао, и ви радујете. Радује га, истиче, изградња ове брзе пруге и доласку инвеститора за Врбас, Србобран, Турију, Бечеј, Мол и Аду... "Има ли ту кривице, има некада смо спорији, али се гради више него икада, снажње него икада. А, да ли сам увек срећан, па нисам то је борба на дневном нивоу", каже Вучић и на помиње да су на изградњи брзе пруге од Новог Сада до Суботице постојала три тешка проблема - археологија, експропријација и трећи о коме, истиче, не жели да говори. "Ништа то није једноставно и лако, за то је потребан новац, а да не повећавате стопу јавног дуга", прецизира Вучић.
На питање Н1 о акциденту са амонијаком, Вучић је рекао да је толико био опседунут питања везаним за Kосово и Метохију да то са амонијаком није стигао да испрати. Напоменуо је да су неки изјављивали да је тему у вези Kосова измислио да би покрио овај акцидент и истакао да нико не зна да би дао све на свету да је могао да се бави амонијаком, а не Kосовом и Метохијом. Верује, истиче, да ће надлежно министарство предузети мере да се овакви акциденти више не дешавају.
Извор: rtv.rs